IT-vejledninger i AbsalonMail og kalender WebmailTilføj en delt mailboks (Fællespostkasse) - i Outlook Webmail

Tilføj en delt mailboks (Fællespostkasse) - i Outlook Webmail

Denne vejledning er f.eks aktuel for studentervejledere, som har brug for at kunne åbne studentervejleder-postkasser, der på forhånd er blevet tildelt adgang til. 

  1. Åbn din webmail – f.eks. via http://post.pha.dk
  2. Højre klik på din egen postkasse og vælg ”Tilføj delt mappe..”:

3. Indtast hele, eller dele af navnet på den postkasse du har fået adgang til, og vælg ”Søg i adressekartoteket”:

4. Vælg den ønskede postkasse og vælg ”Tilføj”:

5. Du kan nu læse indholdet i den delte postkasse, ved at vælge den i listen til venstre:

Du kan også læse e-mails i en delt postkasse fra din telefon eller tablet:

6. Gennemfør først punkt 1 til 4 i denne vejledning

7. Start den indbyggede webbrowser og log på din webmail via adressen http://post.pha.dk 

8. Klik på "Sandwich-menuen" øverst til venstre:

9. Du kan nu vælge i mellem de tilgængelige postkasser og undermapper: